Lima en Paracas ontdekken - Reisverslag uit Paracas, Peru van Familie Smeijers - WaarBenJij.nu Lima en Paracas ontdekken - Reisverslag uit Paracas, Peru van Familie Smeijers - WaarBenJij.nu

Lima en Paracas ontdekken

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Familie Smeijers

10 Augustus 2015 | Peru, Paracas

De toon van de blog verandert. Van terughoudend naar uitbundig. Ik ben niet meer zenuwachtig, maar opgewonden. Dit wordt geweldig!

De afgelopen 4 dagen hebben we al veel bezienswaardigheden bezocht, bijzonder eten geprobeerd en mensen ontmoet. Alle ervaringen zijn tot nu toe alleen maar positief geweest. Sterker nog: het heeft alleen maar bevestigd dat dit inderdaad een geweldige reis gaat worden!

Op onze reis hebben we 1 dag in Lima gepland. Volgens onze reisgids vinden veel reizigers Lima een onaangename stad en vertrekken ze zo snel mogelijk weer. Maar, stelt de schrijfster, als je weet waar je moet zijn, is Lima ontzettend bijzonder. En dat is het zeker! Van 11 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds hebben we gewandeld door kleine steegjes met de mooiste Alpaca-haakwerken en prachtige pleinen en paleizen gezien. We hebben de kathedraal van San Fransisco bezocht en een rondleiding gekregen. Op de binnenplaats en in de kathedraal zelf wordt je omgeven door levensgrote schilderijen die het leven van deze heilige uitbeelden en alle plafons zijn even hoog als adembenemend bewerkt. Onder de kathedraal bevinden zich de catacomben, die tot eind 20e eeuw dienden als begraafplaats voor de inwoners van Lima. Deze ruimte ligt daarom ook vol met botten en schedels ...

De volgende ochtend zijn we om half 6 vertrokken naar de volgende bestemming: Paracas! Paracas is een kleine stad ten zuiden van Lima, waar niet veel te doen is. Toch trekt deze veel toeristen, voor vanwege de prachtige flora en fauna. De naam Paracas is afgeleid uit 2 woorden: para ("zand") en cas ("wind"). En dat hebben we geweten! Meteen op de eerste dag hadden we een zandstorm te pakken. We hebben ons opgesloten in ons hotel, maar dat had weinig zin: het zand kwam gewoon tussen de kieren van de deur en onder de ramen door! 's Avonds was alles in onze kamer grijs/bruin en lagen er overal hoopjes zand...

De ene dag die we in Paracas verbleven, hebben we gebruikt om het nationaal natuurreservaat van Paracas te bezoeken. Hoewel de lucht nogal grijs aandeed (het is hier natuurlijk winter), is de temperatuur hier aangenaam. Een tocht van 6 (!) uur was er nodig om de mooiste plekken van het natuurreservaat te bezoeken. Bekijk de foto's en zie met eigen ogen hoe bijzonder en indrukwekkend de rotsformaties en kloven van Paracas zijn.

Morgenochtend gaan we weer door naar onze volgende bestemming. Een van de hoogtepunten van onze reis: Nazca!

• 12 Augustus 2015 - 14:48

Els En Harry:

Net jullie reis verslag gelezen lijkt me een super leuke reis.
    Maar ook willen we Ellen feliciteren want ze is tenslotte jarig.
    Nog heel veel plezier we volgen jullie.
    Gr Harry en Els

• 17 Augustus 2015 - 16:46

Carla:

Het ziet er prachtig uit. Heel veel plezier. Eigelijk wel fijn dat het winter is daar dat maakt het wel wat aangenamer om alles te bezichtigen. Hier (Zion NP) is het iets van 38 graden en we gaan straks fietsen pfffff xxxCarla

• 21 Augustus 2015 - 22:37

Miep:

Hallo allemaal,

Genieten maar,het is zeer bijzondere reis lees ik!!'

Liefs Miep

Familie Smeijers

Wij zijn Ronald, Ellen, Jessica, Maaike en Ivo Smeijers. In 2012-2013 hebben hebben wij een reis naar Nieuw-Zeeland gemaakt, met als doel onze familie te bezoeken. Het was een fantastische reis, waar we prachtige herinneringen aan hebben overgehouden. Dit jaar heeft de jongste van de familie Smeijers zijn middelbare school diploma gehaald. Om deze periode van proefwerken en SO's af te sluiten, maken we met zijn allen een reis naar Zuid-Amerika: Peru!

Actief sinds 17 Dec. 2012