De Voorbereidingen - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Familie Smeijers - WaarBenJij.nu De Voorbereidingen - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Familie Smeijers - WaarBenJij.nu

De Voorbereidingen

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Familie Smeijers

06 Augustus 2015 | Nederland, Leiden

Dezelfde titel als 2,5 jaar geleden. Niet dat het iets met elkaar te maken heeft. Familie bezoeken in Nieuw-Zeeland of een rondreis maken door Peru. De enige overeenkomst die ik eruit kan halen, is dat we weer met zijn vijven gaan. En dat is altijd goed :)

Hier hebben we een half jaar lang naartoe geleefd. Het idee kwam vorig jaar: Ivo gaat slagen (daar gingen we voor het gemak even van uit) en Maaike en ik zijn al een tijdje geleden geslaagd. Geslaagd-cadeautjes? Graag, maar wat? Vliegbrevet of motorrijbewijs halen? Een reisje? Prima. Parijs, London, Berlijn? Toen kwam het idee: zoek allemaal een vakantiebestemming waar jij graag naartoe zou willen. Je presenteert jouw ideale vakantie aan de hele familie en daarna gaan we stemmen. Lekker democratisch.

En zo geschiedde. Van over de hele wereld kwamen ideale vakantiebestemmingen voorbij: Vietnam, Cuba, Mexico en natuurlijk Peru. Een week later was de stemming. Iedereen schreef zijn ideale vakantiebestemming op een briefje en deed dat in De Zwarte Doos, geïnspireerd op onze all time favorite soap Expeditie Robinson. De stemmen werden geteld, de spanning was om te snijden .. Nu weten we natuurlijk allemaal waar we naartoe gaan, maar toen was het heel spannend.

Peru it is! Volgende stap: informatie verzamelen. Boeken, websites, reisgidsen: alles werd doorgenomen. Hoogtepunten van het land, waaronder natuurlijk Nazca en Machu Picchu, moesten uiteraad bezocht worden. Rondreizen dus. Shit.

Uiteindelijk vonden we Vamonos, een organisatie die reizen organiseert voor particulieren. Geen georganiseerde groepsreizen dus, maar zelf rondreizen met een beetje hulp van de expertise van de mensen van Vamonos. Zij boekten voor ons de bus- en treintickets, de overnachtingen en de reis naar Maccu Pichu.

Uiteindelijk werd er een plan gemaakt: we vertrekken vanuit Amsterdam richting Lima, de hoofdstad van Peru. Daar blijven we 2 dagen, waarna we richting Nazca reizen om de beroemde Nazcalijnen te bekijken. Daarna rijden we door naar Colca Cañon, waar we naar het schijnt de meest prachtige roofvogels kunnen spotten. Vervolgens richting Cuzco, waar de befaamde Disney-keizer woonde, en vanuit daar zullen we beginnen met de Inca-trail (de 2 daagse wandeling naar Machu Picchu). Afsluitend doen we nog een paar dagen in de jungle. En vervolgens vliegen we weer naar Amsterdam. Phoe. En dan is dit nog maar de globale planning!

De voorbereiding zijn al een half jaar geleden begonnen en nu is het dan zover. Morgen vertrekken we. Om 10.45 uur zullen we opstijgen met een prachtig vliegtuig van Air France en zullen we beginnen aan een reis die we nooit zullen vergeten. Ik ben zenuwachtig.

• 07 Augustus 2015 - 23:19

Anja:

Superleuk Jes om jullie op deze manier te kunnen volgen....ben benieuwd naar jullie verslagen met belevenissen! Wens jullie heel veel plezier! Groetjes aan allemaal! xxx

Familie Smeijers

Wij zijn Ronald, Ellen, Jessica, Maaike en Ivo Smeijers. In 2012-2013 hebben hebben wij een reis naar Nieuw-Zeeland gemaakt, met als doel onze familie te bezoeken. Het was een fantastische reis, waar we prachtige herinneringen aan hebben overgehouden. Dit jaar heeft de jongste van de familie Smeijers zijn middelbare school diploma gehaald. Om deze periode van proefwerken en SO's af te sluiten, maken we met zijn allen een reis naar Zuid-Amerika: Peru!

Actief sinds 17 Dec. 2012