Afgelopen 3 dagen - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Familie Smeijers - WaarBenJij.nu Afgelopen 3 dagen - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Familie Smeijers - WaarBenJij.nu

Afgelopen 3 dagen

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Familie Smeijers

26 December 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Zaterdag 22 december
Judith, mamma, Jessica en ik gingen naar een farm markt die naast het Railway Station stond. Op de markt waren eten, drinken en planten te koop. Het was heel gezellig met alle straatmuzikanten en lekker zonnig. We hebben daar gingerbread gekocht, omdat ik thuis wel is ginger word genoemd. Het smaakte naar een zachte pepernoot met kaneel en speculaas, echt super lekker! Ook hebben we daar de boysenberry ontdekt: een kruising tussen de framboos en de blauwe bes. Ook erg lekker! Judith heeft op de markt een aantal boodschappen gedaan voor het avond eten. Aardappels, wortels, appels en perenchips was alles. Vervolgens hebben we het Railway Station en de tentoonstlling erin bekeken. We hebben daar ongeveer een uur rondgelopen en zijn daarna vertrokken naar de Chocolate Factory, waar Rens, pappa en Ivo ook zouden zijn. Zonder Judith (want die was er al geweest) gingen we naar binnen voor een rondleiding. Omdat het bijna kerst was, was een groot deel van de fabriek gesloten. Dat was wel jammer, maar het was alsnog leuk om te zien. Als laatst stonden we bovenin een toren en kwam van boven een waterval van gesmolte chocola en werd er een foto gemaakt. Als je te dicht bij de railing stond dan kwam er chocola op je. Daarna kregen we een bakje met warme gesmolte chocola om zelf op te eten, dat was echt super lekker!

Dat was allemaal in de ochtend. Daarna gingen we lunchen en kregen we in het busje een rondleiding door Dunedin van Rens. We reden naar de steilste straat van de wereld: Baldwin street. Maar daar zijn we uiteraard niet opgelopen, want daar zijn we te lui voor.
Daarna reden we naar een hoog punt in Dunedin zodat we over de hele stad uit konden kijken. Vervolgens gingen we naar het strand, maar het waaide nogal hard en het regende een beetje, dus reden we ergens heen om een ijsje te eten en gingen naar huis.
Het eten is net als in Nederland. We aten roasted lam met ovenaardappels met garlic en bloemkool. Judith kan goed koken, dus het eten is heel lekker wat we ’s avonds en ’s middags krijgen.

Zondag 23 december
Zondag gingen we naar de Salt Water Pool. Dat is een zwembad maar dan met een zout smaakje. Het was op het strand dus we hadden een heel mooi uitzicht. Daarna gingen Jessica, Ivo en ik thuis chillen en Rens, mamma en pappa naar het museum en het Railway Station. Het was een hele lekkere zonnige, chille dag. Aan het eind gingen we naar de stad om met zn allen iets te drinken. ’s Avonds hebben we een broodje lamsvlees gegeten.

Maandag 24 december
Maandag gingen we Tante Els van het vliegveld halen. Zij komt uit Wellington en blijft tot 29 december bij ons. Tante Els is een zus van Omi, dus een tante van pappa. Ze is echt super grappig. Toen we haar hadden opgehaald gingen we met z’n allen richting ons nichtje Leah. Onderweg stopten we om iets te eten: fish en chips uit een krant. Was erg lekker. Daarna reden we naar Nucket Point. Hoge bergen aan de rand van de zee, waar je ook zeehonden kon zien. Rens was zo slim geweest om een verrekijker mee te nemen, dus konden we ze van heel dichtbij zien. Het was een mooi gebied en heel erg warm.
Vervolgens reden we naar het huis van Leah en haar vriend Jason. Het was een mooi huis met een grote tuin en ze hadden heel veel honden. We hebben daar gezellig iets gedronken en met ze gepraat, want wij hadden Leah al 10 jaar niet meer gezien.
We waren heel laat weer thuis en hebben toen gehaktbrood gegeten met 2 soorten salade en aardappeltjes.

Dinsdag 25 december
1e Kerstdag. We zijn dinsdag nergens heen geweest, alleen maar thuis. Hier wordt kerst iets anders gevierd dan bij ons in Nederland. We hebben gewoon normaal ontbeten, maar we hadden dinner at lunchtime. We hebben dus heel uitgebreid gegeten in de middag. Grote stukken ham uit de oven, stukjes wilde varken, aardappels, courgette met boontjes, pasta salade en een gewone salade. Na het eten kregen we allemaal kerstcadeautjes van iedereen. Echt heel erg lief. Ik had totaal niet verwacht dat ik iets zou krijgen voor kerst, maar toch hadden Leah, Tante Els, Rens en Judith en pappa en mamma iets voor ons en elkaar gekocht.
De rest van de dag was rustig en iedereen deed z’n eigen ding. ’s Avonds kregen we nog 5 verschillende desserts. Waaronder Pavlova (opgeklopt eiwit), wat echt super lekker was.

Woensdag 26 december
Het is vandaag tweede kerstdag (boxing day in Nieuw- Zeeland). We gaan vandaag met zij achten naar Queenstown.

• 28 December 2012 - 15:18

Miep:

Jaloers,jaloers,jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hallo allemaal,heel leuk die verslagen,blijven doen hoor.Eigenlijk ben ik leuker dan Tante Els,maar vooruit hier ben ik het weer.Geef cEls een dikke pakkerd,en ik kijk ui naar het volgende verslag.
    Liefs Miep

• 29 December 2012 - 09:45

Carla Scholtens:

Wonderbaarlijk dat jullie naast al dat eten nog tijd hebben voor zoveel andere bezigheden.
    Ik wens jullie een gezellige jaarwisseling met natuurlijk weer de nodige versnaperingen.

Liefs Carla

• 31 December 2012 - 13:13

Ton En Rita:

Leuk om jullie verslagen en foto's digitaal te lezen en te zien. Zal bij ons wel een groot Oh ja gevoel te weeg brengen.
    We wensen jullie allen in ieder geval een voorspoedig 2013, een goede voortzetting van de reis en zien jullie eind januari en wachten op de verdere updates. Groeten Ton en Rita

• 31 December 2012 - 13:35

Marian:

Gelukkig nieuwjaar !!!!! Voor jullie allemaal !!!!
    Was het gezellig ?
    Wij hebben het nog voor de boeg :-)
    lfs, Marian

• 31 December 2012 - 14:57

Geertje:

Schatten,
    Jullie ook de beste wensen !!!!
    Ik begrijp dat het bij jullie al zover is, ik sta nog in de keuken te zwoegen op het eten van vanavond ( 9 volwassenen en 15 kinderen, boehoe )....onder het genot van de Top 2000 ( momenteel Stil in mij van Van Dik Hout ), in de voortuin ziet het nu al rood van het vuurwerk !
    Zo te lezen genieten jullie, ga zo door, goed insmeren, veel plezier, schrijf vooral door, en een dikke pakkerd van ons allemaal !!!!!